Verkoop geen spullen, verkoop verhalen
Verrukkelijk eenvoudig woest aantrekkelijk worden voor je klanten. Hoe doe je dat? Hoe zorg je voor echte en oprechte customer intimacy. Bouw je een tribe met je klanten. Hoe zorg je dat jouw medewerkers betoveren in plaats van verkopen. Een beleving creëren in plaats van een proces afwikkelen. Hoe wordt je een high performance organisatie. Voorbij gemiddelde NPS scores en matige evaluaties. Overal op de wereld handelen mensen. Bouwen ze relaties op met klanten. Bepalen ze een prijs voor hun product. Overal op de wereld bouwen tribes totems om zo hun unieke brand en verhaal aan de wereld te laten zien. Overal op de wereld betoveren magiers mensen. Nemen ze klanten mee in unieke belevenissen.
Reis mee. dr. Danielle Braun is Corporate Antropoloog. Ze reist de wereld rond op zoek naar best practices van oeroude tribes. Die we kunnen gebruiken op de werkvloer en in boardrooms. Om te snappen hoe we sales en klantbeleving woest aantrekkelijk en verrukkelijk eenvoudig kunnen maken, ging ze op zoek naar wereldse wijsheid over magic marketing and sales. Danielle reisde naar de oude zijderoute in het huidige Iran. Handel hoort daar bij het leven van alledag. Bij nomadenvrouwen leerde Danielle hoe je de prijs van een product bepaalt. Dat je geen tapijt verkoopt maar een verhaal. Van tapijthandelaren in Esfahan leerde ze hoe je duurzame handelsrelaties onderhoudt. Met je klanten, maar ook met je toeleveranciers en concurrenten.
Exotische best practices, vertaald naar de praktijk van jouw eigen customer relations. Via de Haka, Indiase bruiloften, Haïtiaanse betoverende Voodoo, handelsrelaties op de oude Zijderoute en Japanse Sake belanden we bij de salesafdeling, de klantenservice, de helpdesk en de dienstverleners in jouw eigen organisatie. Ultieme klantbeleving door het oog van de antropoloog. Klaar om te leren van wat we al weten om jullie Customer Journey nog beter te maken?
Boek:
Een leuk idee is om deelnemers na afloop het prijswinnende boek de Corporate Tribe of Da's Gek mee te geven.
Keynote:
Keynote: 45 – 90 minuten, 10 – 5000 mensen
Exotische best practices, vertaald naar de praktijk van jouw eigen customer relations. Via de Haka, Indiase bruiloften, Haïtiaanse betoverende Voodoo, handelsrelaties op de oude Zijderoute en Japanse Sake belanden we bij de salesafdeling, de klantenservice, de helpdesk en de dienstverleners in jouw eigen tribe. Ultieme klantbeleving door het oog van de antropoloog.
Danielle leert je de do’s van tribale sales en ultieme klantbeleving:
- Eerste indruk | Power & Love met de Haka
- Betoveren | De magische kracht van Voodoo
- Customer Intimicay | Ta'arof - handelen op de oude Zijderoute
- Loyaliteit | Cirkels van relaties
- Branding | Bouw totems
- Name or number | I see you
- Klantvertrouwen | bereik het diamantniveau
Masterclass:
Masterclass: 2,5 - 3,5 uur. 10 - 5.000 mensen.
Aan de slag met de do’s van tribale sales. Uitwerken, oefenen, met elkaar verkennen.
Masterclass met gefaciliteerde reflectie op eigen salesproces: hele dag
Na de hierboven beschreven masterclass in kleinere subgroepen actief aan de slag met vragen waarmee jullie Customer Journey gebouwd, bezield en geladen kan worden. We bouwen nieuwe totems en maken de klantrelaties en het dienstverleningsconcept weer springlevend. Zelfwerkzaamheid met strakke terugkoppeling en begeleiding.